Klik Untuk maklumat Lanjut

Showing posts with label Berangan. Show all posts
Showing posts with label Berangan. Show all posts

Wednesday, October 17, 2012

Nak.... nak... nak...

Nak cari beg untuk kerja.
Sekarang pi kerja bawak beg ni.


Longchamp Eiffel Tower tu.
Tapi rasa tak berapa praktikal la.
Untuk kegunaan hari- hari biasa ok lah kan.
Pi ofis, balik rumah.

Tapi kalau hari kena ikut pi tempat- tempat lain macam Kg. Genting, Kg. Mukut... hmmm... kena naik speed boat bagai nak pergi semua tempat tu.
Susah la kan.
Mana nak carry bag lagi, nak sangkut kamera kat leher lagi, nak pegang tudung takut tercabut due tu angin yang sangat sepoi- sepoi tak de bahasa.

So, rasa nak beli bag yang ada cross body strap tu.
Mula- mula ingat nak let go Speedy aku tu.
nak upgrade amik Speedy Bandoulier.
Senang kan. Ada shoulder strap, crossbody pun boleh.
Tapi laki bangkang.
Bukan apa, sebab sayang kot.
Sentimental value.
Tu kan first LV.
So, tak jadi nak let go.

Sekarang ni nak cari bag yang ada ciri- ciri berikut.
1. Kaler senang nak jaga.
2. Ada crossbody strap.
3. Kalis air
4. tahan lasak.
5. Tak mahal sangat.

Antara yang masuk dalam kepala aku adalah;



Marc Jacobs Classic Q Hillier Bag
Memang dah lama suka bag ni. Kaler ada macam- macam.
Tengok dalam google ada je orang boleh silang kat badan.
Rasanya boleh kot jugak nak silang kat badan XL aku ni.
Tapi sayang dia tak dak zip kat atas.
Rasanya ada magnetic closure je kan.
Agak bahaya la untuk minah kelam kabut macam aku ni :(


Marc Jacobs Classic Q Aidan Bag
Design ni pun akurasa ok je.
kaler pun banyak choice.
Ada cerah, ada gelap.
Then ada zip.
Harga aku tak pastilah.
Nanti nak pi check kat Pavi.
*Bukan nanti tu jap lagi, tapi next month la sebab nak pi KL dan beli time tu*


Gucci Sukey Boston.
Tapi yang kalis air haruslah yang leather kan.
Gaji kalau 10k pun belum tentu aku nak buat basahan kerja leather bag ni.
Ko tak kan tak sayang bag mahal kena percikan manja air masin ni?
Kalau yang fabric memang lawa- lawa tapi sayang la jugak nanti asyik kena air laut kan.


Susahla nak fikir.
Burberry pun banyak je yang ada long strap ni.
Tapi macam banyak yang fabric jugak.
Leather memang takkan beli untuk kerja.

Oh, btw sebelum ada yang nak kata aku mengada nak bawa designer bag pi kerja.
Walaupun kerja naik motor, naik boat, naik 4X4, masuk hutan, pergi pantai, aku tetap nak bawa handbag ya.
Pada aku itu satu kepuasan.
Self esteem aku.
Boleh gitu?
Mungkin untuk orang lain, bawak kereta mewah dapat memenuhi kepuasan diaorang.
Tapi untuk aku kat sini, bawak handbag pun da cukup puas.
Even ada yang kata, wei.. macam nak jalan kat KL je pi kenduri bawak handbag.
So what?
Ada masalah ke?

Tapi ada satu perkara yang bukan aku nak bangga ke apa la kan.
Aku rasa seronok kat sini sekarang.
Disebabkan minat aku yang mendalam terhadap designer handbag, da ramai kawan- kawan yang mula berjinak- jinak mengumpul duit untuk beli designer bag juga.
Ada yang minta pendapat tentang jenis bag yang sesuai, tanya harga bag, kenal jenama.
Tak adalah diaorang tersekat atau terikat dengan jenama- jenama biasa yang diaorang boleh jumpa kat Kuantan tu macam Carlo Rino, Sembonia, Bonia, Guess, Polo.

Selain tu, ada yang dah tau perbezaan Polo Ralph Lauren dan Polo Haus tu.
Kalau dulu diaorang ingat asal baju gambar kuda tu jenama Polo.
Nampak mat saleh pakai baju gambar kuda, diaorang pun dengan bangga kata mat saleh pakai baju sama macam diaorang.
Padahal mat saleh tu pakai Ralph Lauren.
Seronok sangat bila kawan- kawan dah ada minat yang sama macam kita.


Walaupun aku tau yang aku tak mampu nak berdesigner item dari hujung rambut hingga hujung kaki, tapi aku cukup puas hati yang aku mengenali jenama.
Knowledge Is King kan kata pepatah Inggeris.
Walaupun kita tak ada barang- barang tu semua, tapi sekurang- kurangnya bila nampak sesuatu tu, kita tau.

(",)


Saturday, March 3, 2012

Mari Berangan Tanpa Ikut Kemampuan

Aku tengah bersedih sebab bb rosak.
Tapi still nak update.
Tapi tak ada idea.
Tapi tetiba rasa nak kongsikan dengan korang handbag idaman.
Semua handbag ni adalah hanya mampu dia alam mimpi ya.
Itupun kalau diaorang sudi singgah.

1. Menjadi idaman aku sejak tahun 2008 adalah, Miu Miu Coffer. Tapi harga kalau tak salah 6k ke atas. Insyaallah sebelum tutup mata akan ku cuba milikinya.


2. Tempat kedua pula, Marc jacobs Stam Bag. Dulu, minat biasa- biasa je kat si Stam ni. Tapi Farhana menjadi punca kegilaan aku sebab asyik duk mintak aku surveykan harga untuk dia. Akhirnya aku terjebak jugak. Harga untuk normal size kat Malaysia ni adalah RM6990. Mampu? Aku tak mampu setakat ni.


3. Seterusnya dalah LV Mahina. banyak- banyak design LV, ni lah yang aku paling minat. Kalaulah dah dapat ni baru nak LV yang lain. Tapi kemampuan tak taulah tahap mana. Kalau Neverfull tu mungkin kumpul duit beberapa bulan dapat nak beli. Tapi syaratnya, tak beli benda lainlah macam baju- bajuan ke kan.



4. Gucci Boston Bag. Kalau boleh nak exactly kaler macam ni. 



5. Bag yang kelima aladah kemungkinan untuk dilempang oleh laki 99% kalau mintak. Hermes Birkin Orange Ostrich. Mungkin hanya akan berjaya print gambar, then framekan kat bilik.



Ok, sila lempang aku untuk sedarkan aku dari mimpi.
Eh, ke aku kena jual PB jugak baru boleh beli handbag mahal- mahal ni?
hahahhahah.

Tajuk pun dah 'mari berangan tanpa ikut kemampuan'.
Kalau aku letak bag Longchamp Le Pliage apa kejadahnya kan.
Sebab walaupun baru ada satu, tapi masih mampu.
Ni yang tak mampu lagi setakat ni.

Nanti kalau ada masa aku lepek lagi beberapa idaman hati.
Banyak ok yang belum masuk senarai.
Y_Y


Sunday, February 19, 2012

n a k . b u a t . b a j u

Aku nak buat baju baru.
Tapi tak nak kurung biasa or kurung Pahang.
Kebaya sila jangan mimpi dengan bentuk badan macam anak 8 ni.
No kaftan- kaftan sebab macam rimas kot aku rasa.
Ada nanti kalau pakai kaftan, masa rasa rimas tu aku angkat kain tu.
hik...hik...

Aku dah lama gila tak buat baju yang macam berdesign sikit.
Macam berfesyen- fesyen kan.
Last pakai baju yang agak cantik adalah baju kahwin.
Ya, baju nikah, dan potong kek aku design sendiri.
Then hantar kat tailor tolong realisasikan.
So, itu bermakna tahun 2008 kan.
Lepas tu terus pakai kurung je.
Sebab tak confident dengan diri sendiri yang sama size dengan tong drum.
Tapi semalam macam tetiba dapat semangat yang mana orang gemok pun boleh bergaya.
ahhahahhaah.....

Ni hasil contengan aku.


BURUKKAN?
Memang la, sebab aku bukan designer.
Aku suri rumah.
hahahhahahhahha.
Konon nak baju ala- ala gitu lah.
Ke dah tak in baju macam tu? 

Cousin laki aku nak kawen bulan 5 ni.
Tema adalah purple.
Tengok dalam almari memang tak ada baju purple.
*ok, tipu. Ada tapi dah pakai 4,5 kali*
Tetiba teringin nak buat baju guna lace.
Korang paham tak tulisan ala doktor aku tu?

Bahgian dalam tu aku nak buat maxi dress.
Senang kot macam tu.
So, guna satin lah kan.
Yang luar konon macam ada corak- corak tu korang sila anggap tu corak lace ya.
Anggap je french lace yang harga semeter 300 ke.
*Padahal aku nak beli yang murah- murah je*

Dress dalam tu aku nak guna purple.
Tapi tak pasti tone nya macamana.
Soft or dark aku tak decide lagi.
Yang lace tu pun.
Tak pasti nak guna warna apa.
Purple jugak ke? Tapi lainlah dari dressnya which is more soft or darker than the dress.
Or aku nak amik lace tu kaler putih?
Hitam boleh tak?

Eh, chop. Satu lagi nak tanya korang.
Yang konon macam reben tu perlu ke?
Ke tak payah?

Aku seriously tak pasti laki aku boleh terima tak aku nak buat baju camni.
Harus dia kutuk aku kan.

*lukisan aku tu konon bentuk badan ramping kan. Macam Rozita Che Wan versi boobs kecik ya*



Friday, January 27, 2012

A m . I . R e a d y . E n o u g h . T o . F a c e . I t . A g a i n ?


Insyaallah if tak ada aral melintang aku akan sambung belajar in September.
Ya.
Ini bukan cobaan.
Ini betul- betul.

Dah cukup ready ke aku ni?
Dah puas berehat ke?
*gila lama rehat dari 2009 kan.... lol*

Ready ke aku nak menghadap assignment yang bertambun?
Nak kejar waktu sebab buat assignment last minute?
Nak siapkan projek?
Nak study last minute time exam?
Nak berjauhan dengan laki?

Sedia?
Sedia?
Sedia?

Aku harap aku dah cukup bersedialah kan.
Nak tunggu sampai bila.
Lagi pun komitmen aku belum banyak sangat lagi.
Nanti kalau dah ada anak, belum tentu aku sanggup tinggalkan laki dan anak- anak kan.
*anak- anak coz aku memang nak anak ramai*

Tapi if dalam nak tunggu September tu, kalau aku dapat kerja yang baik or aku pregnant ke kan.
Maka, tertangguhlah niat nak sambung buat Master tu ya.

But seriously, aku memang rindukan waktu belajar.
Aku rindu saat- saat rushing siapkan semua benda.
Tapi yang paling aku rindukan,
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..

.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.

..
.
.
.
.
.
.
.
.

.

Aku rindukan Hari Konvokesyen.
Rindu nak pakai jubah konvo ni.
Rindu nak dapat bunga dari laki.
*jangan harap nak dapat bunga dari dia. Seumur hidup selama kenal dia, 2 kali je dapat bunga*

Picture tu masa konvo degree 2009.
Gila huduh kan aku.
Muka bulat.
Rambut pendek.
Masa ni badan start naik.
Ye lah kan.
Baru kawen masa tu.
Kawen November 2008, then February 2009 konvo.
Gila cepat naik badan.
Kawan aku sebelah tu, sekarang dah kawen jugak but still badan maintain je.
Jealous ok.
Padahal nafsu makan dia sama je dengan aku.
*aku salahkan metabolisme badan aku yang lemau mengakibatkan aku gemuk*
Y_Y



Thursday, January 26, 2012

n a k . l a g i

Aku teringin nak beli lagi.
nak 2, 3 ,4, 5 .....
Gila tamak punya perempuan.

Dah ada 1.
Tapi nak lagi.
Yang ni besar sangat.
Warnapun warna selamat je kan.
Nak yang medium size, pastu nak yang bold colour.
Yang terang- terang.
Baru rasa muda.

Benda apa sebenarnya?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Tu, nampak tu yang kat tangan tu.


Longchamp aku.
Nak beli lagi.
Yang ni kan besar.
Macam makcik- makcik kan.

Nak warna apa ye?


Banyak lagi kot warna lain.
Merah, ungu, biru.

Ok, start kumpul duit mulai esok.
Sehari RM10.
Cukup dua bulan aku beli.
(",)