Klik Untuk maklumat Lanjut

Thursday, January 3, 2013

Bimbi dan Bonni . JAUH

Lately ni sejak duduk rumah sendiri atau pun sejak bekerja aku jadi orang yang kuat tengok tv.
Ada kesempatan je nak tengok tv.
Tak suka nak beriadah, keluar lepak dengan kawan- kawan.
Sampai makan pun kalau tak masak kalau boleh suruh laki bungkus je sebab tak nak bersiap untuk pi kedai.
Masalah apa kau ni Azra?
Pembawakan budak kan?
Eh?
Tak pregnant pon lagi.. camne nak pembawakan katanya.

Sekarang ni kalau ada nampak iklan cerita baru tak kisah lah drama bersiri atau telemovie macam best, mesti set dalam phone untuk bunyi alarm.
Aku kan pelupa sikit.
Tapi Cerekarama memang lama dah tak layan.
Bukan apa, antara faktornya TV3 selalu iklan lama- lama ibarat kami penonton memang suka sangat dengan commercial break dan niat tengok tv untuk tengok iklan.
Faham tak, iklan lama- lama ni potong mood tau.
Kadang baru airmata nak keluar, dah iklan 7,8 minit.
Beku airmata tu tau tak.
Sebagai penonton kami faham jugak iklan tu perlu, dan iklan salah satu sumber income terbesar kepada stesen tv, tapi.... hmmmmm...

Selain tu, aku malas layan Cerekarama sebab almost every week nak cite sedih- sedih sangat.
Penat tau nak kena nangis.
Kalau cerita kelakar pon, kurang menepati selera aku.
Sebab kelakar yang tak normal adalah tak kelakar pada aku.
Susah nak terangkan la.

Then, kalau cerita tu pelakon pakai baju tak lawa pun aku tak suka.
Macam, eh.. apa keje tukang jaga wardrobe tu?
Tu belum kira mekap yang muka putih kelabu tapi leher kaler lain.
paling aku perasan baru ni kat Astro 134, Adam Hawa, si Azi tu.
Mekap retis tolong la balancekan bedak yang ditepek tu dengan warna tangan dan leher ya.
Dah la siaran tu HD, memang jelas la.

Baru ni ada cerita Bimbi dan Bonni.
Cerita tentang bimboo.
Laki memang anti sangat kalau aku tegok cerita macam ni.
Cerita kelakar, tapi dalam pada kelakar aku nangis jugak kat some part.
Diaorang ni autisme sebenarnya.


Pelakon Sharifah Sakinah dengan Marsha.
Gedik diaorang best kot.
Terutamanya si SS tu.
Dah la aku suka dia.
Terutamanya sejak dia berlakon cerita lawak- lawak ni.
Dia jerit best, dia bercakap best, dia gedik best, dia ketawa best.
Serba serbi lah.

Btw, yang tak tau si SS ni sebenarnya adik kepada pelakon Sharifah Haslinda dan Sharifah Shahira tau.
Dia kurus dan tinggi.
Macam aku dulu- dulu......eh?


Marsha pun best je.
Biasalah untuk watak camni memamng Marsha ok je kan.
Baju pun cantik jugak.
Termasuk baju pengawal keselamatan tu.
hahahhahah...
Semalam kat opis aku duk panggil opismate aku sorang ni Bimbi.
Dia panggil aku pulak Bonni.
Boleh gitu.
Budak- budak opis yang lain- lain yang tak tengok cerita ni mula blur- blur.

Selain tu.
Weekend lepas jugak aku tengok cerita yang agak berfaedah.
JAUH.
Adaptasi novel Aisya Sofea.
Pelakon favourite yang jadi hero.
Adi Putra.
Heroin pulak Fouziah Ghous (FG).
Sebelum ni aku tak lah suka sangat FG ni berlakon.
Biasa- biasa je.
Tapi untuk cerita ni dia best la.
Macam sesuai je dengan Adi Putra.

Suka dengan Adi Putra ni sejak zaman dia jadi Carl Lesmana kat TV1 drama Tak Tercapai Akalmu.
Masa tu dia berpasangan dengan Lisdawati.
Sejak tu tak kira lah dia berlakon jadi samseng ke, baik ke, biang ke, jahat ke, memamg aku sedih kalau ter missed  lakonan dia.

Jalan cerita drama Jauh ni memang ibarat kisah cinta yang normal.
Kau dah bertunang dengan orang lain, atas pilihan keluarga.
Lepas tu jatuh cinta dengan orang lain.
Tinggalkan keluarga demi mengejar cinta dan cita- cita.
Akhirnya bahagia.



Perghh...
Dah macam duta Astro pulak aku ni.
Bukan apa.
Sejak akhir- akhir ni banyak jugak lah drama yang best kat Astro.
Ada drama bersiri baru tajuk Duri.
Tapi kurang layan la untuk aku.
Maybe belum sampai part aku suka kot.

TV3 pulak, pukul 7 malam tu best.
Setia Hujung Nyawa.
Adaptasi Novel juga.
Dalam novel best.
Tapi kurang layan jugak sebab maghrib kan.

Then, latest ada Ruby, 10- 11 malam TV3.
Tengok iklan macam best.
Sebab ada Beto.
Hahhahahha...

Ok.
Kalah kerja blogger hiburan hari ni.
Banyak sangat nak cerita kan.

Sebelum terlambat.
Wishing you Happy New Year ya pembaca semua.
Semoga tahun ini membawa lebih banyak kebahagiaan.





1 comment:

|| a - j . E . E || said...

aku baru je start TERlayan duri last week.. erk best plak.. hahahah