Klik Untuk maklumat Lanjut

Friday, June 18, 2010

USAHA TANGGA KEJAYAAN

wah tajuk entri tak ingat dunia punya. macam esok nak kena jawab soalan paper business accounting yang saya asyik tak lulus masa di UUM je. by the way, ini bukanlah ada kena mengena dengan menjawab peperiksaan. ini semua adalah tentang berat badan (termasuk juga bentuk badan ye). tiba-tiba pagi tadi ada seorang kawan lama yang menegur saya (masa nak add as friend kat facebook)

"boleh tanya, ni nazratul azra @ eton ke?...dulu kurus je..sekarang dah lain. kalau iya, ingat aku lagi tak? aku ni **** la...igt tak?...kalau bukan eton, sorry lah mengganggu sebab muka awak sama dengan kawan saya masa sekolah kat ***** dulu. cuma badan je yang lain"

WTH...kan saya dah tulis kat facebook profile sy nama sekolah sy dulu. lagi nak tanya ke. mmg kita satu sekolah la. heheh...sedihnya(dan sakit hatinya) dalam hati tuhan je yang tahu. gemuk sangat ke aku ni. sampai kawan sendiri tegur macam tu. rasanya berat masa sekolah dengan sekarang tak banyak beza. cuma 20 kg je. WHAT? 20 kg kata tak banyak. ooopppsss baru tersedar dari mimpi ni. tiba-tiba buka album lama....rasa hiba pulak. dulu masa form 6 pakai jeans size 25/26 je. sekarang ni kalau size macam tu masuk kat lengan boleh la. mmmm...*termenung sejenak

2008; size seluar adalah 27

pic kat atas tu adalah masa tahun 2008. boleh lagi pakai seluar size 27. sekarang seluar tu pun dah tak ada, dah jual kat orang lain. saya nak badan saya seperti picture di atas atau pun seperti yang ini

majlis persandingan 23 november 2008 (nampak tak saya kurus)

iya, mulai hari ini saya bertekad nak kuruskan badan agar sentiasa cantik dan menawan di mata suami. untuk itu, saya akan bekerja keras dan bersungguh-sungguh untuk mencapai impian ini. tapi macamana, any suggestion?...nak kata tak berexcersise, hari-hari jalan turun naik bukit. cuma nafsu makan je yang susah untuk dikalahkan. kawan-kawan, ada suggestion taknak guna produk ape. senarai yang telah dicuba adalah;
1) NH detoxslim
2) jusmate 5
3) tak ingat dah nama produk yang ketiga..hehhe

tapi jangan pula suggest kan saya untuk pergi slim world atau pun london weight management...coz, tak termampu nak membayarnya. baik guna duit tu untuk beli MIU MIU coffer..hahaha

*mulai esok, saya, nazratul azra* akan cuba mencari produk menguruskan badan yang tidak akan menjejaskan kesihatan saya agar dapat kelihatan menawan seperti semasa zaman anak dara. huhu

(",)




7 comments:

|| a - j . E . E || said...

eton... erm tak yah la makan produk2 tuh.. slalu nye bile da kurus, then stop taking all those product, u'll fetting fat again... so baik workout and diet yang betol :D

Nazratul Azra said...

ye ke kak...so, camne..sy rasa betul dah sy diet ni..siang makn nasi tghari je...n ptg makan sekali lagi, itupun just makan mee sup or makanan yg bkn nasi..malam dah jarang-jarang makan..kalau makan pun, salad je..hmmmm

Nazratul Azra said...
This comment has been removed by the author.
|| a - j . E . E || said...

betol la.. dulu pon akak macam gedik je amek pil la hape la.. memang la nampak berkesan tp bile stop, badan pon naek balik.. plus tak elok la kot makan pil2 tuh sebab ada risiko sakit buah pinggang nanti..
eton jogging la.. makan pon da jaga kan.. kalau nak gune style yg sihat nih memang makan masa sket...

Nazratul Azra said...

hahha...sy nak kurus n nak sihat...so, kena amalkan gaya hidup sihat..yea...tapi start 1 july la..coz next week ada kenduri kawen, nak makan byk..hehe

chekgu murni said...

salam owner,

maaf sekiranya msg saya ini leh mendtgkn kemarahan owner ;p~ sekadar mencuba nasib : pakailah premium beautiful~ ianya 70% kesihatan dan 30% kecantikan~ premium beautiful~ pakaian dalam, pembentukan badan~ leh ke blog saya Chekgu Murni ;p~ saya antara pemakai dan kini sales manager premium beautiful~ jom :)~

mama eyya said...

ton.. kalau pb xyahla.. die more utk shapping bukan kurus.. kalau dah kurus, nak shapping, akak suiggest la.. tp utk kurus, try carik produk ape2.. n bile kurus, pm akak.. akak dgr2 produk slim fit kot.. cm leh kurus.. huhuhu..