Klik Untuk maklumat Lanjut

Thursday, June 17, 2010

changing my beauty product


saya rasa, masuk tahun ni adalah tahun ketiga saya menggunakan OLAY total effect sebagai produk jagaan kulit harian saya. selain that cream, i also used their toner and pencuci muka. tapi semenjak saya tinggal di tengah-tengah laut china selatan (pulau tioman) ni, produk OLAY macam dah x relevan lagi untuk saya. *-* . mungkin cuaca dan persekitaran membuatkan kulit saya makin sensitif. saya bukanlah orang yang kedekut untuk membeli beauty product, tapi saya dah pernah mencuba dan kesan nya is null. dari yang harga puluhan ringgit sampailah yang beratus.(produk LA MER tak pernah la cuba sebab harga 1 produk pun dah mencecah almost 1k). so, after trying to use so many product akhirnya saya memilih OLAY. produknya memang sesuai untuk saya dan harganya pun sesuailah dengan saya yang hanya bekerja sebagai penganggur hehehe...tapi sekarang tidak lagi. banyak orang dah menegur yang kulit saya dah tak cerah macam dulu. dah tak licin macam dulu. dah tak cantik macam dulu.

hati saya menjadi gundah gulana. saya risau jika satu hari suami pula yang menegur. jadi, saya pun decide untuk mencuba produk baru. saya harap produk ni dapat memberi semula keceriaan kepada saya (chewah...macam iklan dalam TV pulak). dan pemenang bagi produk penjagaan kulit minggu ini adalah
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

SK-II Essence

hehe....mengada je kan. saya memeng dah lama teringin nak guna this product. tapi macam sayang duit je nak beli sebab harganya agak mengempiskan beg duit Guess saya yang dah buruk ni(macam nak kena beli beg duit baru la pulak...next month maybe). so, bila fikir-fikir banyak  kali, saya ambil keputusan nak beli juga produk SK-II ni sebab saya rasa produk ni sesuai kot dengan saya. lagipun kan SK-II keluaran Jepun, dan Jepun adalah salah satu negara asia. jadi saya rasa kulit saya pun boleh la kot. sebab saya kan orang asia juga. so, untuk permulaan ni saya cuma gunakan tiga barang dulu;

from left: cleanser, air magic (suka hati je kan) and, lotion

petang tadi adalah kali pertama saya menggunakannya. alhamdulillah, saya rasa OK je. saya sangat berharap agar produk ni really works with me. dan dalam masa 2 minggu lagi harap ada perubahan ke atas kulit muka saya. so, after 2 weeks tunggulah entri tentang perkembangan kulit wajah saya ini.

WAHAI SK-II; SAYA BERJANJI JIKA PRODUK KAMU MEMBERI KEBAIKAN KEPADA KULIT SAYA, SAYA AKAN SETIA MENGGUNAKANNYA SEHINGGALAH IA MENJADI TIDAK RELEVAN LAGI KEPADA SAYA, BARULAH SAYA AKAN BERTUKAR KEPADA PRODUK LAIN.

(",)


6 comments:

fiffy said...

kak azra..nnt nk tgk hsl nye yer gak..haha.bpe stu set tu yer??mmg mengopak kan purse nih..huhu

Nazratul Azra said...

fiffy nanti kalau dah cantik akak letak 100 gambar pun x pe..hahah...akak x beli set yg besar terus..tu yg kecik2 je..dalam gambar macam besar...x sampai rm200 pun

mama eyya said...

kalau bgs, leh cite kat akak skali.. kulit akak pun makin teruk.. tambah2 lg tbe2 jek resdung teruk..

Nazratul Azra said...

ok kak..nnt if ok saya bagitau..malam tadi tanya hubby 'bang, cuba rasa kulit muka saya ni, lembut n licin x' nak tau dia jawab ape?..'gila ke ape awak ni, baru pakai sehari dah tanya lembut ke x..tggu la seminggu dua' hehehe

|| a - j . E . E || said...

eton... akak bg awak award... check out my blog k :D

Nazratul Azra said...

ye ke..thanks...award ape..i'll check it later