Klik Untuk maklumat Lanjut

Saturday, January 28, 2012

b u s y k a n . d i r i

Hari ni aku rasa tak sempat nak update blog ni.
Busy.
Bukan busy yang dicari- cari.
Tapi busy yang memang kena buat.

Hari ni mak mertua aku balik.
Mana yang tak tahu, memang aku tinggal serumah dengan mak mertua.
Tapi, even tinggal sebumbung pun kami jarang- jarang jumpa.
Ye lah kan, Pagi, petang, siang, malam kerja.
Kalau pagi, kadang bangun tidur sibuk mandi, basuh baju ke apa tak sempat jumpa nak bersembang ke kan pastu semua terus pergi kerja.
Petang dia balik kerja, aku tak balik lagi dari kedai.
Ataupun if aku balik awal macam pukul 5 ke, dia dah duk dalam bilik dia tidur jap.
Pukul 6.30 dia pergi resort semula.
Malam pukul 10 baru balik.
Kadang malam kalau aku tak de buat pape, memang aku duduk main laptop dalam bilik je.
Dia balik kerja, mandi apa semua, duduk dalam bilik dia.
Tengok tv then tidur.
Kecuali ada cerita best ke, majlis anugerah ke, baru kami tengok tv sama- sama kat ruang tamu.
Kalau tak, memang dia tengok tv dalam bilik je.

Memang jarang sangat dapat duduk bersembang ke apa kan.
Tapi aku ok je lah.
Ramai orang kata tak elok la duduk dengan mertua ke apa kan.
Entah, kalau dah macam ni situasinya, jarang bersua muka.
Kurang sikit kot nak selisih faham ke apa kan.
Tapi biarlah.
Aku bukan kisah sangat benda- benda ni.
Selagi tak ada perkara yang menyakitkan hati sangat, yang buat aku sedih or stress ke kan so, it's fine lah. 

Sebenarnya aku memang nak duduk rumah sendiri.
Tapi kat sini susah la.
Mana ada rumah sewa sangat.
Kalau ada pun, kecik sangat.
Macam chalet tu.
Nak duduk kuarters Malaysia Airport, penuh lagi.
Laki aku tak dapatlah kan. Tunggu ada orang pencen barulah dapat kuarters.

Gilalah melalut macam- macam.
Padahal nak bagitau je, aku busy nak kemas rumah hari ni.
Bukanlah bermakna selama dia tak ada aku tak kemas rumah.
Tapi aku nak kemas bilik FIL aku.
Dah 3 bulan diaorang tinggal.
Haruslah habuk 18 inci kan.
*diaorang ni kalau musim tengkujuh tak duduk sini, duduk rumah diaorang kat Rome..... eh, salah. Rompin*



Muka harus ceria ya nak kemas rumah.
Ikhlas katanya.

(",)

*serius memang sibuk hari ni, lepas kemas rumah, nak masak, lepas duk ngadap lappy semula coz nak buat kerja. Ada orang tempah buat brosur n pamplet resort. Kalau ada masa pun malam lah ye aku update.

2 comments:

DaZzlingLilLy said...

sekali skala bz mmg best..tak lah terasa boring..ok apa duk dgn mertua..tak semua mertua tak ok..tambah mcm kes azra lg senang semuanya sibuk kerja..

Nazratul Azra said...

mmg kak, Azra tak kisah sangat pun.. sebab mcm yg akk ckp tu, semua mmg busy siang malam.
Pernah kadang tu smpai 3 hari tak bercakap. bukan gaduh ke apa. Tak sempat nak bersembang.. hahahaha