Klik Untuk maklumat Lanjut

Monday, January 30, 2012

m y . p a r t n e r . i n . c r i m e

Jenayah apa?
Mana ada jenayah.
Saje gedik- gedik tak tau nak tulis tajuk apa.
Patut ni entry last year.
Tapi kira halal je lah ye.
Ada yang dah masuk 5 bulan dalam draft sebenarnya picture- picture ni.
Hahahhahah.

Actually nak cerita pasal sorang kawan perempuan.
Kitaorang kawan dari Form 1.
Sekelas masa kat Kluang High School tu.
Tapi aku duduk asrama, dia tak.

Dia adalah partner aku jalan- jalan.
Every year memang kitaorang jadikan KL tempat lepak.
Then, kitaorang memang akan berjoli bulan June or July sebab tengah megasale kan.
Sebab tu pilih KL sebagai destinasi.

Ini dia my partner in crime, Farhana.


Masa ni lunch kat Concorde, kawan aku belanja. Abaikanlah muka aku terlebih seronok dapat makan buffet tu ya. Masa ni dah habis makan kot.

Ada orang kata muka kami nak sama sikit.
Iye ke?

Dia dah nak kawen this year. Tapi kami dah janji akan tetap teruskan tradisi bercuti berdua.
Insyaallah.

Jalan dari siang sampai malam tak mau balik bilik.
Pavi dah nak tutup baru sedar diri nak balik.

Dia pemandu berhemah ya tuan- tuan dan puan- puan.
Pernah dalam tahun 2007 kitaorang dari Kluang sampai Seri Iskandar, Perak lebih kurang 5 jam je.
Itu pun kitaorang dah berenti kat R&R dalam sejam.
Aku memang tawakal je naik keta dengan dia ni.
hik..hik..

Babe, kalau ko baca ni.. Hope ko ingat ni kat toilet mana ek

Sorry sebab aku tak pernah jadi photographer yang baik untuk ko. Serius aku nervous nak snap picture ko sebab ko kan handal.

Picture ni adalah profile pic fb aku sekarang. Masa ni kat Robinsons. Orang tu paksa- paksa nak suruh try mascara. Sumpah aku malas layan masa tu. Tapi still dia paksa kan. So, layankan je.


 Ni la hasilnya kalau jalan dengan Farhana.

This year boleh tak kita jalan- jalan, lepak - lepak je. Tak payah beli pape? Boleh tak? Ko tak kesian ke kat aku. Aku ni dah lah penganggur kan. 
Can't wait for this coming June my dear!!!

Sebenarnya, lately aku memang selalu rindu kawan- kawan aku dari STK ni.
Bukan sebab apa, sebab kan kitaorang ramai yang duduk hostel.
Tu, yang macam rapat sangat.
Selalu dapat jumpa mesti kat majlis- majlis kawen je kan.
Last ada buat reunion pun if aku x silap 2006 ke 2007 kan.
Bila nak ada lagi? Tahun 2020 ke?

Ni masa Mala kawen last year. Ada 2 orang kawan aku tengah pregnant dalam picture ni.

Ni pulak picture masa CT punya majlis November baru ni. Dialah paling latest yang dah kawen.

Ni masa majlis Didil. Tapi sorry pengantinnya lambat, so kitaorang dulu ya.

Yang ni pulak masa Eda's wedding. Husband dia pun satu sekolah jugak dulu. Tapi diaorang bukan bercinta time sekolah.

And lastly, antara ramai- ramai geng asrama, minah yang ni kawen dulu. Memang tak disangka tak diduga okeh!
Aku first sekali kawen antara kami ramai- ramai ni.


Gila. Bukan gedik ke apa ek. Jodoh dah sampai.
Tahun ni pulak Farhana pun akan kawen jugak insyaallah.
Kalau ikut rancangan maybe lepas raya.
Dia nak kawen aku yang gelabah lebih sebab aku kena lah jadi adviser dia kan.
Eleh, adviser lah sangat.
Bukan dia ikut pun kata aku nanti.
hik...hik...
Insyaallah jugak, percutian kami this year adalah untuk hunting barang hantaran dia.
Pasangan dia adalah bf dia dari form 1 ke darjah 6 kalau aku tak silap.
Gila lama bercinta memang patut kawen ok!!!
Dah lah bercinta tak ada clash clash ke apa kan.
Tabah siot pasangan ni.

Me wish u da best babe!!!!


3 comments:

ct noryzan said...

yeay!!! aku ade dlm blog ko! aku pun rindu ko juge...ngee

Nazratul Azra said...

nnt jumpa lagi time member kawen.. gila lambat diaorang ni nak kawen kan!!!

Soundproofing Contractors Riverside said...

Great reaading your blog post