Klik Untuk maklumat Lanjut

Monday, April 23, 2012

Dinner Bersama Kesayangan

Beberapa malam lepas, ok...tipu.
Last week ke last 2 week kot.
Aku pergi dinner dengan scandal aku.
Hhahahhahha.
Jangan salah anggap.
Dengan siapa lagi kalau bukan dengan Aideen kan.
Kitaorang pi makan kat Johan Resort.
Sebabnya, aku teringin nak makan chicken chop.

Kat kampung aku ni susah nak dapat chicken chop yang best.
Kalau kat Mawar Restaurant, kuah chicken chop tu sedap, tapi daging ayam yang diaorang guna adalah daging dada.
Tak bestlah kan.

Satu lagi kat Restaurant Hijau.
Kat situ best.
Restaurant cantik.
Portion makanan memang banyak.
Aku kalau makan paprik boleh kongsi 3 orang lauknya.
Western food memang pelbagai kat sana.
Tapi chicken chop punya sauce kat situ, agak tak menepati selera aku.

So, aku pilih Johan Resort punya Chicken Chop as number 1 choice la kat sini.
Sebab diaorang menggunakan bahagian ayam yang betul.
Sauce pun sedap.
Aku prefer mushroom sauce.
Sebab memang tak berapa minat blackpepper.

Malas cakap banyak, ni picture malam tu.
Ni aku punya, Chicken Chop with Mushroom Sauce.
Selain ayam yang lembut dah kuah yang sedap.
Aku suka sebab diaorang tak kedekut sayur.
Ada sesetengah kedai, agak menghampakan. 
Just bagi timun dengan tomato.
Aku kan penggemar sayur yang tegar.


Aideen makan with Blackpepper Sauce

Muka dia macam tak ada mood kan.
Memang lah. Masa mula- mula makanan sampai, aku tipu dia kata yang aku cuma belanja dia air je. Chicken Chop bayar sendiri. ahhahahahha. Dah macam tak nak makan dah dia. Takut kena bayar.

Muka masa ni masih ada kesan- kesan sunburn lagi.

Licin ya pinggan aku.

Alhamdulillah kenyang.
Malam ni nak pi makan sana lagilah.
:)

No comments: