Klik Untuk maklumat Lanjut

Wednesday, April 18, 2012

Perfume Baru Kami (ooopppssss... 18sx u olls)

Perfume baru dah sampai.
Nak letak picture dari petang tadi pun rasa serba salah tau.
Laki aku ni, pi order perfume sexy tau.
Malu nak tepek picture kat sini.
Amaran keras, 18sx!!!
.
.
..
.
.
.
..
.
.
.
.
.

..

.
.
.
.
..

.
..
.

..
.

.
.
..
.
.
.
.
.

..
.

.
.
.
..
.
.

..
.
.
.
.

..

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

..

.

.
..
.


Aku dah bagi amaran kan tadi, 18sx.
Motip laki aku beli perfume ni?
Nampak maskulin katanya, walaupun x pernah bau sebelum ni.
Nama dia, Le male Tension &Viril Collector Edition brand Jean Paul Gaultier.
Isi kandungannya 125ml.
Harap- harap laki aku tak tension bila memakainya.
Aku suka lah bau dia. 
Macam ada campuran spices tapi lama- lama jadi bau lembut gitu.
Lebih kurang sama macam Burberry Touch.
Tapi kalau tak silap aku, Burberry Touch dah discontinued. 
Betul ke?
Ke aku yang salah dapat info?

Seriously, bau dia best ok.
Ni bapak mertua n paksu aku dah kenan jugak.
Nak order jugak.
Laki aku tak bagi.
Sebab dia kata nanti sekampung sama je bau.
hahahhahahha.
Over kan.

Ok.
Dah lah cite pasal perfume baru dia.
Ni aku punya.
Biasa- biasa je.
As usual, aku beli perfume adalah yang 50ml je.
Sebab nak cuba.
Then nak cepat habis kalau bau tak best.
Aku memang malas nak beli pi kaunter minyak wangi then test- test bau.
So, selalunya aku beli berdasarkan pendapat kawan- kawan or tengok pada botol.
Boleh gitu?
Kalau botol cantik dan menawan, aku belilah.


Lola by Marc Jacobs.
Me jatuh chenta sama itu bunga okeh!
rasa nak buat klip rambut je or jahit bunga tu kat baju.
hahahhahahha.
Bau pun not bad lah.
Bau bunga rose kot.
Ada campur- campur dengan Tonka Bean, Musk, Bunga Peony, Geranium dan apa entah lagi. Malas nak google.



Botol untuk 50ml ni macam tirus sikit.
Kalau yang 100ml baru lah lebar.
Tapi yang aku pasti, bau ni tak akan melekat lama kat aku.
Dah ada pengalaman dengan bau bunga- bunga ni.
Macam 2 jam sekali aku kena apply semula perfume kat kulit.
Kulit mak jenis kering.
Even dah pakai losyen pun.

Setakat umur 26 tahun 5 bulan ni, belum ketemui lagi perfume yang betul- betul sesuai.
Kalau yang bau citrus ke aku rasa lama- lama pakai jadi macam bau masam.
Kalau fresh, kejap je dah hilang macam bau- bau floral ni.
Nanti mungkin kalau ada rezki lebih, kena try Annick Goutal kot.
Sebab macam mahal gila kan.
Mana tau yang tu sesuai kat aku.
*GEDIK*


Btw, MIL kata tin tempat isi perfume laki tu boleh buat tabung.
Unik kan.
Macam tin susu zaman dulu pun ada aku tengok.

Kotak Lola tu pulak, besar tapi pendek.
Sebab dalam kotak tu diaorang asingkan penutup dengan botol.
Dulu aku ingat bunga tu kaca.
Rupanya vinyl (plastik + getah).


Ok lah.
Nak tidur awal sebab laki dah balik.
Bye.

*Sebelum tidur, marilah kita semburkan perfume baru bersama- sama...hahahahha*

No comments: