Klik Untuk maklumat Lanjut

Monday, December 30, 2013

Putus Hubungan di Pulau Tioman

Hari tu aku dah ada cakap kan.
Beberapa hari tak ada perkhidmatan feri.
Actually hari ni masuk hari ke-8 dah.
Cuaca memang tak mengizinkan feri beroperasi.
Maka, akibat terputus hubungan dengan tanah daratan satu inisiatif yang diambil oleh pihak kerajaan adalah menghantar bekalan makanan kepada penduduk melalui helikopter.
Sepanjang 5 tahun tinggal kat sini, tahun 2013 ni lah paling parak (teruk).

Helikopter TUDM start bawa bekalan pada hari Sabtu.
Alhamdulillah aku pun sempat juga tolong angkut bekalan tu dari helikopter.
Lagi pun bukannya aku ada buat aktiviti berfaedah hujung minggu kelmarin.
Duduk rumah mengadap cerita Hindustan je.. hahahah







Sebenarnya Sabtu tu aku sesaje keluar rumah pi office sekejap.
Ada nak settle kerja sikit.
Masa nak balik tu nampak JPAM ramai- ramai kat airport, tu yang menyibuk.
Rupanya memang nak bantuan orang kampung juga angkat barang.
Tu  yang aku pun lepak je kat airport menunggu heli sampai.

Nak dijadikan cerita... dapat la juga aku tolong angkat beras 7 kampit, minyak 2 kotak dan biskut sekotak.
danggg.. Ahad terus demam. 
Gila lemau kan aku ni.
Tapi hari ni dah ok.
Dah mampu pi kerja.



No comments: