Klik Untuk maklumat Lanjut

Friday, December 23, 2011

m a l a s + t e n s i o n

Saya dilanda kemalasan melampau sekarang ni.
Malasnya nak kemas rumah.
Or, buat apa- apa tentang rumah ni.
Dah naik tension dibuatnya.

Kan saya cerita dah kan.
Sekarang ni musim tengkujuh.
Hari- hari hujan lebat then siap pakej dengan angin sepoi- sepoi tak da bahasa tu kan.
Hujan lebat ni telah mengakibatkan bahagian dapur rumah dimasuki air.
grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Tiap- tiap pagi bangun tidur kena mop lantai dapur tu. 
Mop pulak kan sepenuh hati. 
Then, petang tu kalau hujan sampai malam.
Esoknya ada lagi air masuk.
Saya pun tak tau air masuk dari mana?
Maybe ada bahagian lantai or dinding yang tak elok kot.
Jangan harap saya nak pi check semua tu.
Di luar tanggungjawab saya kot. hahahhahahhahahahahha.......
Tapi husband kata kat bahagian dinding tu ada lubang.
Lubang bekas salur air washing machine.
Tapi saya tak tau pun lubang tu kat mana.
Dah suruh dia buat.
Tutup la lubang tu kan.
Tapi ................................ x da maknanya.
T_T

Lepas tu,
kat beranda rumah pun menjadi salah satu spot yang saya benci dah.
Tempias ok.
Hari- hari kena bersihkan air kat situ.
Kadang- kadang kalau saya tengok air tu macam tak banyak sangat kat lantai beranda, saya biar je dengan harapan dia kering sendiri.
Kalau hujan lebat je tak apa.
Tapi kalau hujan dengan angin sekali, memang mendapat lah.

Bilik air pun sama.
Kat sini, saluran air paip kitaorang pasang sendiri.
Buat dari sungai.
JBA tak ada pun.
Yang ada cuma kat Kampung Tekek tu sebab kat sana bandar sikit lah.
Ada airport, klinik, sekolah dan jabatan- jabatan kerajaan semua kan.
Kampung yang lain- lain ni semua sekadar di pinggiran je.
Bias kan.
So, kalau hujan lebat- lebat tak berenti, air sungai jadi keruh.
Maknanya air kat rumah kami pun kotor dan keruh la kan.
Semalam adalah the worse day.
Dah la period.
Pastu nak ter'kareb' (terbalikkan la ejaan kareb tu ya).
Sekali masuk toilet, buka paip.
LOL
Air Kopi O Ais yang keluar.
Aduh.
Saya pun buka je paip air tu sampailah air jernih sikit, baru saya buat segala yang dihajati tu.
Sampai dah nak petang kot, barulah air clear semula.
Saya tak mandilah semalam pagi tu.
Just buat apa yang patut je kat dalam bilik air.

Nak basuh baju pun masalah jugak.
Bila air kotor, memang kejap- kejap mesin tu bunyi dan macam ter'pause' lah kan.
Sebabnya, kotoran tersumbat kat bahagian tapis air tu.
Kena buka untuk bersihkan.
Adalah lebih 10 kali kena buat macam tu untuk siapkan satu kitaran basuh baju.

Korang yang baca ni dapat rasa sikit- sikit tak kesusahan saya ni?
Ke korang gelakkan saya je sebab duduk kat tempat terpencil macam ni?
arrrrrrrgggghhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!

Tension lah.
Tapi tension macamanapun.
I still heart this place.
Even sometimes I feel bored.
Boring bukan sebab apa.
Sebab susah nak dapat makanan yang saya suka kat sini.
hahahahahha.
Then, saya kan selalu merindui kawan- kawan saya.
Kat sini saya bukan ada kawan sangat.
Tapi tak kisahlah.
Biar tak ramai kawan.
Kalau ramai sangat kawan pun, tapi menyakitkan hati buat apa kan.
lol
Tetiba je kan.


No comments: