Klik Untuk maklumat Lanjut

Thursday, February 9, 2012

s i l a . b e r t a h a n

NAZRATUL AZRA, SILA BERTAHAN DAN BERSABAR DAN BERTABAH HATI UNTUK BEBERAPA TEMPOH YANG BELUM DAPAT DIKENAL PASTI.

Hidup ni memang kadang- kadang banyak sangat dugaan. Sampai satu saat kita rasa nak benci semua orang. 
Benci tengok muka orang.
Benci dengar orang bercakap.
Benci.
Benci.
Benci.
Lebih benci lagi bila orang yang bersalah buat- buat tak bersalah dan terus- terusan bercerita dengan orang bahawa kita lah yang bersalah, yang buruk, yang jahat, yang dengki.
*who the hell are you yang aku nak dengki. Kau siapa?*

Sometimes orang tengok aku lemah, lembik, lemau.
Aku akui, memang hati aku kadangkala terlalu rapuh macam jajan Apollo tu.
Mudah menangis setiap kali terguris hati sikit.
Tapi sorry to say, kalau orang buat aku macam binatang, macam monyet, macam aku terlalu sibuk tentang hidup dia or else memang tetiba yang rapuh, lembik, lemau ni boleh 18 kali lebih keras dari konkrit.

*sorry aku mengarut.
Ini bukan PMS, ini betul- betul.

No comments: