Klik Untuk maklumat Lanjut

Sunday, February 5, 2012

a k u . p u n . c o n f u s e

Tadi dinner masak mee.
Aku sembang- sembang dengan Qistina .
Aku cakap kat dia aku masak Mee Hong Kong.
Dia tanya camne?
Aku pun terangkan lah.
Dia kata dia panggil Mee Kung Fu.
Kawan- kawan aku pun ramai panggil Mee kung Fu.
Aku pun.
Tapi sometimes ada kedai yang dalam menu tulis Mee Hong Kong.
1st time aku makan dulu, memang nama dia Hong Kong.
Tapi bila makan kat banyak tempat, nama ada yang lainlah.
Style masak mee tu pun lain- lain.
Ada kedai buat garing mee tu.
*aku suka*
Ada kedai tak garing.
Ada kedai tak gaul pun mee dengan telur.
Tapi diaorang pecahkan telur kat kuah.
Eh, ke yang tu nama dia lain pulak?

Whateverlah kan.
Macam mee bandung pun, lain tempat lain versinya.

Tapi malam ni aku pelik sikitlah, sebab kuah dia tak putih macam selalu.
Ni kaler ala- ala keemasan gitu.
Ke tu petanda laki aku nak belikan emas?
oooppppppsss.
*tak payah mengarut sangatlah kan*

Ni versi malam ni.

Yang bawah ni pulak, yang normal aku buat.

Ha, lainkan!
Padahal aku guna semua benda yang sama je.

Ok, lah.
Habis idea nak tulis ni.
Lagipun banyak kain baju nak kena lipat.
Suri rumah yang berhemah katanya.
hik..hik...
Bye!!!


2 comments:

nqr said...

lupa tadik nak ceta. i buat pakai megi. hahahhaa. layan jugak laaa... woot woot! i nampak sotong!

Nazratul Azra said...

maggi pun sedap apa.
Cer sesekali kita try buat pakai spaghetti or angel hair kan.
mana tau kot- kot sedap je.